Na de klassikale aanbreng van enkele nieuwe begrippen (zoals meter, liter, maatbeker, weegschaal/balans, ...), werd er ijverig gewerkt in groepjes.
Alle opdrachtjes die juf eerst klassikaal besproken had, werden in groepjes opnieuw uitgevoerd. Zo konden ze experimenteren met de maatbekers en flessen, gewichten en hoeveelheden vergelijken met de balans, meten welke dingen groter/kleiner/precies gelijk zijn aan 1 meter,...
Ze deden echt allemaal heel erg hun best. Kijk maar even mee naar enkele foto's!
Wij kunnen nu al heel nauwkeurig meten hoor!
Touwtjes knippen die groter dan, kleiner dan of gelijk zijn aan 1 meter.
In welke fles kan het meeste water? Hoeveel liter zit er in deze fles?
Hoe hoog is het bord?
Kunnen wij ook nauwkeurig meten met onze voeten/handen?
Korte samenvatting.
Groetjes vanuit L1B!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Laat hier je reactie achter...